Erciyes'te çadırlı, çaylı yayla keyfi!

Kayseri'de Erciyes Dağı etekleri sıcak havadan, şehir hayatından ve stresinden bunalan vatandaşların uğrak yeri oldu

TAKİP ET >> Google News ile Takip Et

Kayseri’de Erciyes Dağı etekleri sıcak havadan, şehir hayatından ve stresinden bunalan vatandaşların uğrak yeri oldu. Tekir Yaylasına günü birlik gidenler ya da çadır kuranlar serinliğin ve temiz havanın keyfini çıkarıyor.
 Erciyes Dağı’nın Tekir Yaylası vatandaş akınına uğruyor. Sadece Kayserililer değil, il dışından ve de yurt dışından birçok vatandaş Tekir’de çadır kurarak yaylanın keyfini çıkarıyor. Erciyes Dağı eteklerindeki 2200 rakımlı Tekir Yaylası’na bazı vatandaşlar günü birlik giderken bazıları ise çadır kurup uzun süre kalıyor.
Tekir Yaylası’nda ortaya çıkan manzaraya ve temiz havaya karşı çay demleyip, günün tadını çıkaran vatandaşlar, şehir stresinden ve gürültüsünden kurtulmak isteyen herkesi Erciyes’in eteklerine davet ediyor. 57 yaşındaki Hami Kandemir, her yıl Temmuz ayında Tekir Yaylası’na geldiğini ve ailesiyle birlikte çadır kurduğunu söyledi. Kandemir, ‘Burada oksijen deposu. Temiz hava var. Her yıl çadır kurup, yaklaşık 45 gün burada kalıyoruz. Çocuklar içinde iyi oluyor. Oyun alanlarında diledikleri kadar oynuyorlar. Biz de stres atıyoruz, yeni arkadaşlıklar, dostluklar kuruyoruz’ dedi.

‘HERKESİ ERCİYES’E DAVET EDİYORUZ’

Sıcak yaz günlerinde Erciyes’in eteklerinin nimet olduğunu dile getiren Kandemir, ‘Burada hava serin. Geceleri üşüyoruz ve bazen soba dahi yakıyoruz. Zaten işlerimizi de tıpkı çok eskilerde olduğu gibi yapıyoruz. Örneğin yemekleri kurduğumuz sobamızda pişiriyoruz, çayımızı da aynı şekilde. Erciyes bize iyi geliyor. İmkanı olan herkesi buraya davet edip, bu doğal hayatın güzelliklerini yaşamaya davet ediyoruz’ diye konuştu. Kayserili olduğunu ifade eden Yıldıray Küçükersöz, ise zaman zaman geldiklerini ve Erciyes’in keyfini çıkardığını söyledi. Küçükersöz, ‘Piknik yapıyoruz, mangalımızı yapıyoruz. Çayımızı demliyoruz. Fabrika yok, temiz havada günün tadını çıkarıyoruz’ şeklinde konuştu. Diğer yandan Tekir Yaylasına kurulan prefabrik tuvaletler, çocuk oyun parkı ile su çeşmeleri de vatandaşların ihtiyaçlarına cevap veriyor.